E ceva în neregulă cu reclamele la bere: nu prea apar femei în ele

Am fost în weekend la Beer Crafters Festival în Cluj și, când am văzut că numărul de femei care consumau bere era aproximativ egal cu al bărbaților, era să-mi explodeze capul.

Cumva, reclamele consumate de-a lungul vieții m-au condiționat să cred că doar bărbații beau bere, în timp ce femeile stau cumințele acasă și gătesc și dau cu mopul minune și au grijă de casă și folosesc DETERGENTUL NOU, mult mai bun și doar puțin mai scump decât cel vechi, în timp ce povestesc despre cum se balonează dacă mănâncă orice în afară de iaurt și au zile “lipsite de prospețime”.

Femeile din reclame, în general, sunt niște neveste frustrate pe care bărbații trebuie să le mintă ca să poată să se întâlnească pe ascuns cu “băieții” la o bere și un mic. Este o reclamă la ceva materiale de construcții în care Bobonete face exact asta, dar, în apărarea reclamei, Bobonete pare genul de om care face asta și în viața reală. Nu-mi vine nici un alt exemplu în minte acum, dar sunt sigur că am dreptate.

Dacă nu sunt casnice iremediabile, mame care ung felia de pâine pătrunse de cel mai adânc sentiment al datoriei de părinte care nu face nimic altceva decât să fie părinte, femeile din reclame sunt zeițe sexy care se excită vizibil și te excită teribil în timp ce bagă în gură o pătrățică de ciocolată, trag pe nas aburul unei cafele sau se freacă de așternuturi de mătase pentru a te convinge să-ți iei o mașină pe care nu ți-o permiți.

Zilele astea am încercat să fiu mai atent la ce beau femeile și am observat că beau bere nu doar la festival, ci și la restaurant. Nu doar în gașcă cu băieții, pe malul unui lac, așa cum arată reclamele gen Ursus, ci și atunci când ies “cu fetele”. Din câte am observat, femeile preferă berea artizanală, pentru că e mai aromată.

Femeilor le place berea. Multă lume nu știe asta. Nici măcar cei care o vând nu o bănuiesc.

Acum că am făcut această dezvăluire nemaipomenită, mi-ar plăcea să le văd pe femei reprezentate mai corect în reclamele la bere. Mai ales de când marii producători au început să o dea și ei în chestii retro, nefiltrate, pseudoartizanale. Nu mă aștept să le văd prea curând apreciind mega sarcastic și uber minimal gustul puternic și amărui servit în plastic ieftiniu, dar nici nu mai vreau să le văd în aceeași postură de mâhnite NFDHH* care nu înțeleg cum funcționează alcoolul.

Sincer, mi-ar plăcea la nebunie să văd o reclamă la bere în care să apară doar femei.

Promit că dau un six-pack de IPA celor care fac primii asta.

Sursă foto și articol fain despre femeile berar: tested.com

*NFDHH = ne futute de hă, hă…

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.