Cum îi convingi pe români să-și vaccineze copiii

În general, românii au mai multă încredere în preot decât în medic. Am mai spus asta: dacă doctorul le spune să nu mănânce sărat, românii mănâncă totuși puțin sărat, că doar n-o fi nimic și cum să mănânce chestii fără gust; dar dacă le spune preotul să țină post și să nu mănânce nimic toată ziua, nu mănâncă nimic toată ziua.

O prietenă mi-a povestit zilele trecute despre niște părinți care aveau un copil bolnav de ceva destul de grav, nu mai țin minte. În loc să meargă cu copilul la doctor, părinții s-au dus cu copilul în vârf de munte la nuștiuce mănăstire unde un preot cu har a deschis cărți, a invocat spirite și a conjurat vrăji și ale cărui rezultate s-au văzut abia un an mai târziu, când părinții au vizitat în sfârșit un doctor.

În România se moare din cauza unor boli curabile, pe motiv că oamenii sunt circumspecți față de vaccin și au mai puțină încredere în oamenii care au făcut mulți ani de școală decât în cei care au un blog pe wordpress și păreri despre aluminiu și cauzele autismului.

De aceea, cred că rata de vaccinare ar tinde spre 100% în România dacă vaccinul ar suferi un mic rebranding. În primul rând, ar ajuta enorm dacă ar avea un nume cu iz bisericesc. Pun pariu că dacă începem să-i spunem vaccinării “ritualul sfintei înțepoșanii” nu o să mai existe atât de mulți opozanți ai acestuia. Scriem pe eticheta lui că e “aghiasmă intravenoasă” și în curând policlinicile vor aduna mai mulți credincioși decât moaștele.

Problema vaccinului rezultă din faptul că medicii nu știu să se adreseze pacienților într-un limbaj pe care aceștia să-l înțeleagă. Degeaba îi vorbești despre activarea anticorpilor și imunizare unei persoane care crede că bolile sunt rezultatul păcatelor părinților și se vindecă prin descântec, cruci și rugăciune. Mesajul trebuie adaptat primitorului. Ergo: ritualul sfintei înțepoșenii. Așa cum botezul îl spală de păcate, înțepoșenia îl spală de bubițe. Suflet curat în trup curat.

Am găsit și sloganul perfect pentru campanie: Vrem spitale ÎN catedrale.

4 thoughts on “Cum îi convingi pe români să-și vaccineze copiii

  1. “În România se moare din cauza unor boli curabile…”
    Cu ghilimele sa nu ma acuzi de plagiat.
    Intrebarea este: Tu chiar crezi ca prostia e curabila?
    Alta intrebare; Oare prostia e o boala? Sau o stare naturala a omului medieval modern cu ifone si internet?

    1. că e boală, că e stare naturală, prostia e curabilă, zic eu. toți ne naștem maxim de proști. nu știm să mergem, nu știm să vorbim, nu știm nimic. pe parcurs ne educăm corpul și mintea și scăpăm de mare pare din prostia originară. nu toți. dar câțiva, care sunt dispuși să depună efort în direcția asta. deci da, e curabilă.

  2. Sunt intrutotul de acord cu tine in ceea ce priveste tendinta religioasa la romani si dorinta de mistificare a celor lumesti. In ceea ce priveste vaccinurile (plural sugerat de computer) – cu toate ca sunt dezvoltate de oameni de stiinta – se supun principiilor economiei moderne, respectiv scumpe si proaste; ergo: ce doctor cu capul pe umeri le-ar recomanda?

  3. Imi pare rau ca nu m-am gandit eu primu’ la chestia asta. Religia are o influenta foarte mare la noi in tara (dar la fel are si in tarile din America Latina), mai ales la sate. Guvernele s-au folosit mai mereu de acest lucru, pentru a-si crea un avans considerabil la alegeri si de a ramane in continuare la Putere. Dar se poate extinde aceasta influenta si atunci cand se fac si alte masuri de interventie, cum ar fi prevenirea incendiilor de padure sau in combaterea epizootiilor. De exemplu, in loc sa fie amendati de catre padurari cei care fac in week-end gratare in zonele impadurite (cine isi permite sa faca gratar isi permite sa ia si amenda, deci nu ii vor descuraja pe turistii veniti de la oras cu o simpla contraventie), sa fie trimisi peste ei un sobor de preoti care sa-i afuriseasca, sa le rastoarne gratarele si sa-i stropeasca cu agheasma si cu apa sfintita (oare ambele produse bisericesti contin aceleasi lichide?) pana cand sting focul si pana cand turistii de la oras sunt uzi pana la piele. Fac pariu ca altadata nu vor mai face. Iar atunci cand apare un focar de pesta porcina intr-o comuna, aparitia unor veterinari imbracati in costume septice, etanse si de culoare alba pe ulite vor mari panica pana cand ajunge la un nivel maxim de paroxism, care in loc sa stopeze fenomenul mai rau il va imprastia, deoarece taranii vor ascunde porcii de veterinari sau mai rau, ii vor taia (vor taia porcii, nu veterinarii) si-i vor vinde prin alte targuri. O solutie mult mai buna ar fi ca preotul sa intre primul in curtea unei enoriase (urmat de ceata de veterinari, desigur) ca sa-i explice ca purcelul ei, dupa ce va fi sacrificat, va ajunge automat in Rai, in Eden, in Paradis, in Walhalla, in Baha’i sau in Nirvana (in functie de credinta religioasa a babei).

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.